Scan je school voor Duaal
  • Home
  • Schoolscan
  • Hoe scannen?
  • Over ons
  • Bladwijzer
  • Favorieten
  • Mijn scan
  • Fase 0Wat is duaal leren?
  • Fase 1Minimum aandachtspunten
  • Fase 2Start organisatie
  • Fase 3Engagementen vastleggen van externen
  • Fase 4Praktische vormgeving door de volledige school
  • Fase 5Uitrol in de school
  • Fase 6Duurzame samenwerkingen uitbouwen
  • 01
    Is alles afgesproken met het bedrijf rond organisatie?
  • 02
    Is het voor elke partner duidelijk wat zijn rol is binnen de begeleiding van de leerling?
  • 03
    Is er een aanloopfase uitgewerkt?
  • 04
    Is het voor elke partner duidelijk wat zijn rol is binnen de evaluatie van de leerling?
  • 05
    Is de screening en matching van leerlingen met werkplekken rond?
  • 06
    Is het voor iedereen op school duidelijk wat zijn eigen taak is?
  • 07
    Is de organisatie van het duaal leren voor iedereen op school duidelijk?
  • 08
    Is iedereen opgeleid voor zijn (nieuwe) taak?
  • 09
    In hoeverre is het duale traject gedragen op de school?
  • 10
    Maakt het duale leren integraal deel uit van de schoolwerking en -visie?
  • 11
    Wanneer en op welke manier wordt de werking van het duale traject bevraagd?
  • 12
    Zijn er overlegmomenten gepland waar de voortgang van het leer- en ontwikkelingsproces van leerling wordt besproken en de leerling feedback krijgt?
  • 13
    Is er een procesopvolging?

F4: Praktische vormgeving door de volledige school

In deze fase wordt overlopen of alle betrokkenen klaar zijn om te starten met het duale traject.

Er zijn immers verschillende aspecten van belang voor het succesvol uitrollen van het traject zoals o.a.:

    • het vastleggen van doelen voor bedrijf of school
    • begeleiding en evaluatie van de leerlingen
    • screening en matching van leerlingen
    • lesroosters opstellen
    • personeelsleden professionaliseren
© 2025 - Privacyverklaring - Cookie-instellingen - Webdesign Ruben Vaes Webdesign Lummen Limburg